- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Po všech těch multikulturních a inkluzivních projektech, které Ministerstvo školství pod vedením Kateřiny Valachové (ČSSD) ve školství prosadilo, přichází konečně dobrá zpráva nejen pro učitele.
Posuďte sami, zda má takový kariérní řád nějaký smysl. Nově by zavedl tři kategorie učitelů, pro posun na vyšší stupeň by znovu musel každý učitel obhájit před komisí, že splňuje 49 kritérií a vše písemně doložit patřičným fasciklem papírů. Umíte si představit, jak by takový nešťastník dokládal, že „zvládá komunikaci se žáky a jejich rodiči, s kolegy i dalšími partnery, naslouchá a kultivovaně argumentuje a s empatií se dobírá vzájemného porozumění“? Nebo také, že „volí vhodná opatření, jedná důsledně, ale současně s důrazem na důstojnost a vzájemný respekt, dobře zvládá strategii řízení třídy s oporou o pozitivně laděnou komunikaci se žáky, či „s citem pro okamžitý stav třídy a jednotlivých žáků uplatňuje, popřípadě ověřuje varianty výchovných opatření“? Takováto kritéria objektivně posoudit opravdu nelze. Nechme raději ředitelům škol jejich kompetence v oblasti personální, učitelům jistou míru tvůrčí svobody a hlavně neutopme naše školství v hromadě papírů.
Další články autora |
Osvobození, Želechovice nad Dřevnicí, okres Zlín
3 390 000 Kč